onsdag 24 juli 2013

Kärlek är väl lite som disktrasor

Jag brukar trycka klichéer på disktrasorna som vi har i köket. Det är dels för att det är snyggt, men också för att kunna skilja kökets disktrasor från de andra som används till bland annat städning eller avtorkning av fågelbajs på utemöblerna etc. Härom dagen upptäckte jag att alla tryckta disktrasor i förrådet var slut och ändå finns det bara 3 i tvätten. Så därför har jag beskyllt min man för förskingring och i vredesmod tryckt några nya somriga disktrasor i morse. Disktrasegnabb, alltså.

Men jag undrar om inte disktrasor också kan vara en symbol för kärlek. Inte bara för att han sedan sa att de nya disktrasorna var fina... Utan för att de också betyder att man torkar upp efter varandra eller ibland säger: "Jag kan ta köket ikväll." Och ikväll var det han som fixade både mat och disk. Han är fin, min man. (Fast han möjligtvis äter disktrasor.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar