söndag 18 augusti 2013

Höstkänslor

Ja, nu har höstkänslorna kommit. Det märks på följande:

  • Jag har på sistone läst två böcker och håller på med en tredje. 
  • Jag kände plötsligt för att byta ut blommorna i utekrukan till krysantemum.
  • Jag blev väldigt sugen på kanelbullar härom dagen.
  • Jag har börjat samla mogna nypon för höstpyssel.
Jag kan nog skylla en hel del på vädret som gjort ett plötsligt omslag. Precis som för två år sedan var det härlig sommar fram till den dag då våra ferieanställda lärare började sin hösttermin - DÅ kom regnet, de svala vindarna och höstkänslorna. På dagen. Och det känns faktisk ganska gott. Visst är det en sorg att sommaren ska dö i år också, men tidig höst är nog min favoritårstid trots allt.

I morse var M och jag på lekplatsen och lekte. Där hittade vi en nyckelpiga som villigt lät sig "klappas" av 1,5-åringen. När vi sedan samlade nypon satt den på M:s öra. M hittade en snigel också (för en gångs skull tom) som också fick följa med hem och pryda vårt första gemensamma höstpyssel. Och i kväll har vi höstmyst vid middagen med lasagne och tänt ljus och vi har sjungit "det lilla ljus jag har".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar