fredag 2 augusti 2013

Nalle-Maja

När jag väntade M stickade jag en vit kanin till honom. Jag satt på glukosbelastningen och höll på med ena benet. Då kunde ingen ana att det skulle bli en kanin av dessa lösa lemmar. Men det blev det. Och nu, när jag väntar barn igen, vill jag ju göra något till den kommande bebisen också. Så, när vi hade semester i Tyskland och var lediga från jobb och hus passade jag på att virka en nalle. Jag är ju rätt inne på att virka för tillfället, så det är väl inte helt otippat att det skulle bli något virkat... I beskrivningen hade man använt beigefärgat garn och brunt till öron och ansiktsbroderier, men det tyckte jag var för traditionellt. En nalle kan väl ha vilken färg som helst, så den här blev röd med ljusblåa detaljer. Rött tycker jag är passande till en liten bebis - det är ju den första färgen vi ser.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar