lördag 30 mars 2013

Påskafton med lamm och loppis

 

Så är påskafton snart till ända. En synnerligen speciell påskafton dessutom. I natt får vi vrida tillbaka klockan en timme och vakna till sommartid. Det känns ganska absurt med tanke på att det fortfarande låg snö i morse. Imorgon är det påsk och jag kan svära på att det inte finns en enda utslagen påsklilja i trädgården (var det inte förra året som jag plockade påskliljor på kolonin lagom till påsk?).

DSC_0250

Eftersom det var den sista lördagen i månaden idag var det loppis hos Lions igen. Jag tog med mig min vän Camilla och fyndade en vacker fåtölj som kanske ska få ny klädsel en dag och en fin byrå. Bilder kommer senare när möblerna kommit i sin rätta miljö. Med byrån följde det en tjock matta med damm, så den står än så länge i källaren och väntar på en ordentlig rengöring. Efter loppiset åkte vi hem och fikade grekiska påskbröd och barnen lekte lite tillsammans.

På sen eftermiddag kom mormor och morfar på påskmiddag med lammstek och blancherade primörer (gott och vackert). M fick kritor i sitt påskägg och har nu också skapat färgglada kluddteckningar. Det var roligt att se när det gick upp för honom hur han kunde dra streck på det vita pappret med hjälp av kritorna. Först visste han inte vad han skulle ha dem till.

DSC_0335

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar