torsdag 4 april 2013

Flyttfåglar

 

En kollega som vet har sagt att våren är tre veckor senare än normalt i år. En annan kollega sa att hon hört att tranorna börjat återvända efter vintern. Det ska vara ett säkert vårtecken, sägs det. Det är väl otroligt fascinerande att flyttfåglar kan ha sån koll på när det är dags att återvända!? Hur kan de veta att det håller på att bli varmt på riktigt här uppe i Norden, att våren inte bara luras lite?

Tänk om jag också hade haft lite av en sådan radar! Hade jag dessutom varit lite förnuftig så hade jag inte planterat ut vackra bellisar i kruka inför påsk. Bellisar i kruka är ju egentligen något av det vackraste som finns på våren, men jag ska ändå bespara er en bild på dessa tragiska små klunsar i krukan…

Ett av mina mer lyckade projekt är mina fåglar. De är inte flyttfåglar. Men de är pyttesmå och är fina som örhängen.

DSC_0005

DSC_0023

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar