torsdag 11 april 2013

Vindsfynd

 

När vi för första gången tittade upp på vinden på kolonin var det som att hitta en skattkammare. Det fanns gott om gamla bräder till småsnickerier och avancerat “pyssel” och vi hittade en vacker flaska målarsoda från jag-vet-inte-när med riktig kork som förslutning. Bland annat.

Härom veckan var jag uppe på vår vind för allra första gången. Ja, jag måste erkänna att jag har köpt ett hus vars vind jag inte hade sett… Nåja. Efter alla besvikelser med huset hade jag väl inte direkt några höga förväntningar. Men även den här vinden hade sin lilla skattkammare (även om det också finns en hel del skräp…). Vi hittade bland annat ett kägelspel och en gammal ABC-bok. Och så fanns det lite material att använda till min kreativitet, bland annat för betonggjutning. Men som sagt, vi behöver tyvärr också rulla fram ett släp med destination tippen.

Här är ABC-boken vars läsare fått lära sig att stekpanna stavas “mat-os” och att lärare läser.

DSC_0443DSC_0444DSC_0445

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar