fredag 1 juli 2016

Projekt: trädgård

Jag älskar mitt projekt: Trädgård! Jag älskar projektet mer än trädgården i sig, för hade jag älskat trädgården mer så hade det nog inte hänt så mycket mer. Så långt som mina tankar sträcker sig finns det mycket kvar att göra. Jag kan inte föreställa mig att den skulle bli "klar". Jag kommer aldrig kunna sätta ett kryss i rutan för trädgården.


Jag vill att trädgården ska användas. Den är ingen utställning och ska aldrig bli det heller. Den ska fylla funktioner. Den ska ge dofter, smaker, motion, lek och vila. Nu, när barnen är små ska det finnas gott om plats för fantasilekar och rollekar. När de blir äldre får vi kanske snickra fotbollsmål. När de blir ännu äldre kan jag kanske göra perennrabatter av gräsmattan.

Lite barnsnacks

Sockerärterna blommade för ett tag sedan. Idag skördade vi tjocka skidor och petade ut de söta så runda godingarna.

Trädgården är proppfull av inspiration till nya projekt. Den fula gaslådan kan kanske bli en bensinpump till barnens transportmedel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar