lördag 25 juni 2016

Kalashelg

Midsommarblomster från solskenssnår
jag plockar och sätter i nytvättat hår.
En stor bukett ska jag sätta i vas,
för idag blir det sommarkalas.


Bordet är dukat utomhus i tryckande hetta med en svag, svag bris.

Midsommarbukett med bidrag från dotterns pallkrage, knölklocka och grekisk vädd.
I tryckande hetta var vi på midsommarfirandet i Skrylle. Barnen dansade och sprang sig rödsvettiga medan jag försökte hålla mig så stilla som möjligt i min klibbande polyesterklänning... Väl hemma igen dukade vi först bordet i källaren för midsommarmaten, men när allt väl var klart insåg vi att det hade hunnit bli lika svalt ute som det var inne och då bar vi ut allt. Det var det värt, för ute fläktade det åtminstone pyttelite.
Barnens farmor och faster är på besök hos oss och farmor bakade världens godaste maräng-jordgubbstårta som vi njöt av till efterrätt.
Idag svalkade vi oss i Tirups örtagård och nu väntar vi på åskan som ska komma med behagligare temperaturer.



Under veckan som varit besökte vi också Pettson och Findus lekutställning på Kulturen i Lund. Den får inget högt betyg. Trångt och dåligt med luft. I Pettsons verkstad satt alla verktyg fast så att barnen inte kunde skapa. Men byggnaderna och dekoren får däremot högt betyg. Mycket högt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar