onsdag 22 juni 2016

Berättade jag det där?

Jag minns inte om jag berättade det där om nutellan och rabarber. I samband med klassavslutningarna under juni bjöd jag eleverna på rabarber från vår trädgård. Tappert åt de av rabarberbitarna och jag erbjöd dem att ta en selfie av dem vid premiärtugget. En av eleverna bjöd på nutella och kex och jag testade då att lägga rabarberbitar ovanpå. Det var faktiskt supergott. Sedan dess har jag funderat över hur jag skulle kunna få till kombinationen i syltburken. Det går naturligtvis inte att få till det där med surt plus sött, men nu tycker jag ändå att jag lyckats med något som blev riktigt gott!

Låt mig få presentera:

Rabarber-mandtella!


Det här supergoda pålägget innehåller rabarber, mandel och blockchoklad. Jag ska naturligtvis också testa att göra det med hasselnötter istället för mandel. Det smakar visserligen inte nutella, men supergott ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar