onsdag 3 juni 2015

Sista resan till mormor

Så fick vi ge oss iväg på en snabbresa för att begrava mormor. Det var en lång bilresa och jag är glad över att jag redan hade hunnit göra en hel del bilpyssel till barnen inför sommarens bilande. Bland hemmagjorda pussel, pysselböcker, berättelser, sökbilder kunde 3,5-åringen också räkna fordon med hjälp av en räknetavla som jag gjort med hjälp av clip art, en skrivare, en målad ram från loppis, rörpärlor och runt resårband.


1,5-åringen roade sig med att trycka ner pompombollar i en burk och att snurra på en petflaska fylld med småprylar och ris. Dessutom hade vi turen att få låna en dvd-spelare med två skärmar till bilen. Mycket smidigt när gnället började sätta in.

Under de dagar vi var där och umgicks med familj och släkt kom det lite uppfriskande regn. Vi passade då på att gå igenom garderoberna och hittade lite fint att ta med hem som minne. Blommorna på graven mådde bra av regnet. Jag tycker att nyregnade blommor är så vackra med det där klara blänket mellan kronbladen. Det glittrar och fröjdas i blommorna och i speglingen kommer en bit av himlen ner.



Den 31 maj skulle min morfar ha fyllt 90 år. Vi hedrade honom med en bukett orangea rosor. Han tyckte mycket om orange.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar