fredag 20 juni 2014

Glad midsommar!

Barnen och jag var hos min systers familj under eftermiddagen och tidig kväll för att fira en avslappnad midsommar. Efter en runda på springcyklar (barnen) till parken, där midsommarfirandet hölls (som ändå inte var intressant i jämförelse med barnens springcykelglädje), åt vi glass och lekte i trädgården. Grillmiddag, så klart.

När jag körde hem över slätten omkring 20-tiden blev jag så hänförd av hur vacker naturen var. Eftersom det knappast var någon trafik sådär dags körde jag bitvis i snigeltempo bara för att få njuta. Solens ljus var helt underbart över åkrar, ängar och halmbalar. Himlen var mörk i horisonten, vilket gav sommarkvällsljuset än mer effekt. Körde Laleh på lagom hög volym i bilstereon. Passade bra, tyckte jag. Lite halvmelankolisk glädjeeufori liksom.

Min svåger, grillmästaren, placerar ölglaset i kryddlådan medan han grillar. Fint.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar