tisdag 19 maj 2015

Surr i holken

I somras gjorde jag ett insektshotell som vi skruvade upp i bärträdgården. Mest tyckte jag att det var roligt att göra och framför allt att kunna använda sådant som egentligen betraktas som skräp för att göra något "nyttigt". Stommen var ett sånt där gammalt cd-ställ som fanns på IKEA förr i tiden. Den stod i hörnan med saker som skulle till tippen. Utöver den använde jag en frostsprängd hålsten av tegel, en trasig lerkruka, hyvelspån, kottar och trasiga bambupinnar. En liten rest överbliven takpapp och en överbliven bit kycklingnät tog jag också. Kostnad: 0 kr.

Lite då och då har jag tittat in för att se om jag kunde se något aktivitet därinne. Det hade ju varit lite kul, faktiskt, om det verkligen skulle vara någon som gillade mitt lilla kryp-in. Och när jag var på kvällspromenad i trädgården härom kvällen hörde jag äntligen hur det surrade och dunsade i insektshotellet! Man ser inget på bilderna och jag kunde inte heller se något, men aktivitet är det i alla fall där inne! Kul!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar