söndag 22 maj 2016

När körsbärsträden blommat över

Helgens sammanfattning:
Städning - nix
Utflykt - nix
Röja och rensa hemma - nix
Sonen lärt sig cykla - check
Växtmarknad i Botan - check
Loppis - nix
Rensat entrérabatterna - check
Kokat rabarbermarmelad x2 - check
Satt upp lister i hallen - pyttelite
Rensat kirskål - check
Rensat i örtagården - check (och insett att det behövs fler växter där)

Det blev inte riktigt som jag tänkt mig, utan det smällde högre! Höjdpunkten var när sonen plötsligt knäckte hur han skulle trampa med fötterna för att cykeln skulle röra sig framåt. Vi har försökt att öva lite då och då, men han har inte haft någon vidare lust när det inte gick så bra. Men så plötsligt bara hände det att fötterna gick runt på pedalerna! Fram och tillbaka trampade han längs gatan, tog sats och - "Mamma titta!" - tvärnitade. Full av hybris visade han upp sin nya erövring för grannarna som kom ut och gjorde sällskap med Bobby Car. Lillasyster åkte med på sin Bobby Car.

Vi hann ju inte med så mycket inomhus den här helgen. Snabeldraken rastade jag på tio minuter och badrummet städade jag medan barnen badade av sig helgens damm och svett i plurret. Men förra helgen och i veckan har vi varit desto flitigare. Nu sitter tapetträdet uppe från lollopard. Vi är helnöjda, faktiskt. Och elementet i hallen har jag målat gult under veckan som varit.

Tapetträdet i hallen.

Den första satsen rabarbermarmelad ackompanjerades av lite fredagsvin.

I Botan i Lund blommar näsduksträdet.

Köksträdgården börjar verkligen bli så vacker när det blir grönt i palmkragarna och gräslöken snart blommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar