lördag 21 januari 2012

Griseknoen Bamse

 

Jag vet inte om det bara har hänt mig, men jag råkade tvätta en ullkofta på lite för hög temperatur. Det var ju klantigt. Men jag sparade ändå koftan bland tygresterna i väntan på ett kreativt uppslag. Och en dag kom det!

DSC_0058

Inspirationen fick jag från Martha Stewart (se mönster på: www.marthastewart.com Felted Stuffed Animals).

Martha vill att man sätter en piprensare i grisens knorr, men det tyckte jag kunde bli farligt, så jag har helt enkelt knorrat svansen med hjälp av en resårsnodd som jag sytt fast i båda ändar.

DSC_0059

Jag tycker att grisen påminner lite om Lotta på Bråkmakargatans Bamsen, som heter så trots att den är en gris, så den här får väl kanske också heta Bamsen.

2 kommentarer:

  1. Alltså,den är så sött!Får jag länka till din blog från min?Kram

    SvaraRadera