torsdag 19 januari 2012

Uggla och hans filt

 

Min svärfar är expert på ugglor, men jag tror inte att han har sett en sådan här färgglad uggla förut. Jag måste fråga honom om den har något namn.

DSC_0064

Till ugglekudden har jag använt lila velourtyg och lite andra tygrester till applikationer. Det behövs inget mönster – man klipper på fri hand efter vad man tror blir bra. Jag har använt lite glas och skålar som mall för ögonen. Kudden är fylld med fyllnadsvadd.

DSC_0065

När kudden var klar hade jag fortfarande kvar av velouren. I skåpet hade jag också liggande lite mellanlägg och då gjorde jag en liten matematisk addition och så blev det en filt. Baksidan är helt i det rutiga tyget och mellan framsidan och baksidan har jag mellanlägget. Storleken på mellanlägget fick avgöra filtens mått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar