måndag 23 december 2013

Granen står så grön och grann

Nu står granen så grön och grann i stugan (jag tycker att vi lyckades köpa en riktigt vacker disneygran). Julmaten är inhandlad, klapparna inslagna och tomtegröten står färdig på spisen. Nu väntar vi bara på att det lilla Jesusbarnet ska anlända och på att få fira jul.

De guldiga julgranskulorna har legat nerpackade i julpyntslådan i flera år. Jag köpte dem i Chicago när jag firade jul där för en del år sedan. Det är nu första gången som vi har en egen julgran och äntligen får de komma fram. Jag gillar verkligen att det är något speciellt med julpyntet och jag kommer definitivt att inhandla granpynt på andra platser framöver också.

Ängeln har jag gjort själv. Den är från en pysselsats som Panduro hade för många år sedan. Det är naturligtvis kul med lite hemmagjort pynt också. Nästa år kommer M kanske hem med sånt där toarullespyssel från förskolan som vi får hänga upp.






Återstår en sak: jag önskar alla mina bloggföljare en riktigt

GOD JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar