lördag 23 augusti 2014

Gottfrid!

Grodan Gottfrid är återfunnen i en av flyttkartongerna som fortfarande står i gillestugan. Jag skäms över att medge att vi fortfarande har ouppackade flyttlådor 1,5 år efter inflyttningen. En liten ursäkt må vara att en hel del saker väntar på sin rätta plats efter renoveringar som ännu inte gjorts. Alla lådor är i alla fall genomgångna nu och i samband med det dök så Gottfrid upp.

Gottfrid är min första skulptur som jag gjorde på min första keramikkurs. Kanske var det han som gjorde att jag började älska att skapa i lera, för jag blev förvånad över att jag kunde skulptera något så snyggt. Tyvärr hade de fel på antingen glasyrerna eller temperaturen i ugnen, för glasyren kunde verkligen varit bättre. Men han är ändå en av mina stoltheter.

Nu får han vila sig i örtagården fram till sen höst. Då får han ligga i garaget fram till våren. Tur att det är någon som tar vilan på allvar, för det gör verkligen inte jag. Han har ett och annat att lära mig tror jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar