lördag 2 augusti 2014

Fyndletarromantik

Idag hade vi laddat upp för en eftermiddag i trädgården. Det blev en kort trädgårdseftermiddag eftersom det plötsligt började regna. Därför blev det ett litet försök till rensning i gillestugan (avställningsrummet?). Och det var just så tråkigt som det låter. Det är inte så kul att leta och sortera och rensa bland de egna sakerna. Tänk om det vore någon annans gillestuga som var full med överraskande fynd!

Härom dagen, när jag tog mig till Trädgårdsonsdags trädgård, gick jag förbi en sådan där riktig skräptomt med bilvrak, gamla kylskåp, rostiga pryttlar, betongföremål, handfat... you name it! Där fanns till och med ett manshögt glasskåp med en grön växt i. Tänk om jag hade fått gå där och plocka på mig lite planteringskärl och föremål att pyssla och skapa med! Det hade väl varit något!

Åter i vår gillestuga: Där hittade jag i alla fall det här hängfatet som jag gjorde på en keramikkurs för ett par år sedan. Nu hänger det i trädgården. Om inte annat så kan man ju lägga lite avklippta blommor på det. När man har småbarn i trädgården händer det ju ibland att blommor blir luggade eller plockade med typ ingen stjälk.

Skirt och romantiskt med en ljusrosa blomma (förmodligen ogräs?) och lite myntablommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar