torsdag 31 juli 2014

Zinkbaljan

På mina barnvagnspromenader har jag gått och sneglat in i trädgårdarna jag passerat. Och någonstans såg jag en zinkbalja med växande majs i. Ursnyggt, tyckte jag och sparade idén till vår trädgård. I den nya köksträdgården som ska bli till nästa år kommer en zinkbalja med majs att göra sig fantastiskt bra. Och majsfrön har jag över sedan vi hade kolonin. Återstår zinkbaljan. Och idag hittade jag en!

Vi var på Österlen idag och körde förbi Salong Pantalong. Hur många gånger har jag inte kört eller åkt förbi där och alltid tänkt att jag skulle vilja kolla vad de har? Idag var första gången. Och förmodligen sista också. Rätt dyr rost, om jag får säga så. Och någon charmkurs har gubben definitivt inte gått. Nej, trevligare ställen finns det. Men min zinkbalja fick jag i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar