onsdag 23 juli 2014

Utblick ikväll

Det är fortfarande värmebölja och man orkar inte svettas hur mycket som helst i trädgårdens varmaste del. Dessutom har det inte funnits så mycket tid för trädgårdande de senaste dagarna. Idag har jag lagt kantsten av olika slag - sånt vi hade liggande i trädgården - runt den blivande örtagården och jag har lagt ut trampstenar. Snart ska jag lägga ut tidningspapper och ny jord som jag köpt på tippen. Och SEN ska jag plantera kryddor och örter. Är det någon som har något över? Söker bland annat låga timjansorter som jag kan ha mellan trampstenarna. Jag har inte alls särskilt mycket i krydd- och örtväg, så det mesta är välkommet.

Här är synen ut i trädgården från vardagsrumsfönstret just nu. Nej, vi har inga vilda djur i trädgården. Det är M som ställt giraffen och zebran i fönstret tidigare idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar