fredag 4 juli 2014

Tubsockskärlek

Vem gillar tubsockor? Sånna tjocka som korvar sig i skorna för att de inte har någon häl, sitter som påsar och är ruskigt fula, gärna med Intersportlogga på.

När jag och min blivande man flyttade ihop hade han en hel kasse med tubsockor med sig från sin korridorsetta. Jag tror att jag nog höjde på ögonbrynen (jag var ju lite nykär ännu, så min toleransnivå var väl rätt hög). Jag har tack och lov aldrig sett honom i tubsockor och kassen, längst in i garderoben, föll i glömska.

Tills vi flyttade in i vår villa. Jag hade gallrat och rensat hemma inför flytten. Kört massvis till Erikshjälpen och diverse klädkontainrar, för vi skulle ju inte ta med sånt vi inte ville ha. Men tro det eller ej: plötsligt åkte en kasse full med tubsockor med flyttsläpet och hamnade så småningom i verkstan - för vad fan skulle han med en kasse tubsockor med? Och där i verkstan, gömda i en byrålåda, glömde jag åter bort dem.

Tills för en vecka sedan. Alltså tubsockor är perfekta att klippa sönder, dränka i alsolsprit och trycka mot getingstick. Eller som idag: gnugga bort metallfärg från händerna när undertecknad varit för korkad för att ta på latexhandskar. Då är det najs när maken plockar fram en tubsocka och torkar upp. All kredit till dig, min älskade man. Vad hade jag gjort utan dig och dina tubsockor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar