fredag 25 juli 2014

Bröllopsdag

Idag firar vi vår 5-åriga bröllopsdag. Eller firar och firar. Det är inte jättefestligt, men nu har vi äntligen vår vuxentid och njuter ute på terassen av ytterligare en god bit chokladtårta (som min man har bakat). Till det har jag nu druckit en kopp odödlighetste (jag köpte ju örten på Mandelmanns tidigare i veckan). Odödlighetste kan ju passa bra en dag som denna. Teet smakade inte särskilt mycket på färska blad. Jag får läsa mig till om jag kan göra teet på något annat sätt.

Tidigare idag planterade jag också vårt fikonträd i örtagården. Fikonträdet fick vi för exakt fyra år sedan av vänner när vi firade 61 år tillsammans (30+30 år i ålder + 1 år som gifta). Sedan dess har det stått i kruka. Nu får vi se om det kan växa till sig mer på friland och kanske ge frukt en dag?



Örtagården så här långt. Det är lite kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar