torsdag 17 juli 2014

Guldstolen

Förra veckan var jag i stan. Och eftersom jag just missat bussen hem tog jag en tur till Erikshjälpen medan jag väntade på nästa buss. Där hittade jag en barnstol för 35 kr. Den hör till IKEA:s stol- och barnbordskombination LÄTT. Jag är väldigt nöjd med mitt köp. Redan vid busshållplatsen kom den väl till pass, ty bussen dröjde och det fanns inga sittplatser i skuggan. Det var bara att hiva upp stolen ur vagnen och sätta sig på den i den svalkande skuggan och amma och vänta. Den var verkligen guld värd och det kändes som en ren bonus att också få ta den med hem.

Väl hemma blev den föremål för en ordentlig make over. Ny gul färg - exakt samma nyans som Brios gula färg - och en polstrad sits gjorde att den nu gör skäl för sitt namn: "Guldstolen". Till sitsen använde jag skumgummi från en annan gammal utrangerad stolsdyna och sen häftade jag fast färgglatt tyg (också från IKEA) med hjälp av häftpistol. Eftersom sitsen nu blev lite tjockare än tidigare var det rätt meckigt att få ihop den igen, men med mycket vilja, lite milt våld och en hammare gick det. Jag är grymt mallig över min guldstol.


Här sitter min docka, Lena, på stolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar