måndag 27 april 2015

Homework

Idag fick jag rusa hem från jobbet redan innan lunch eftersom Sixten fått tid hos veterinären. Tyvärr mår han inte alls bra, men vi hoppas att tvångsmatningen, antibiotikan och kortisonet ska hjälpa. Imorgon blir det kontraströntgen som förhoppningsvis ger ett definitivt svar på varför han mår så dåligt.

Hur som så blev jag naturligtvis tvungen att ta med mig rättningshögarna hem. Efter veterinärbesöket och eftermiddagskaffet och några omgångar tvångsmatning av katt var det så dags att ta sig an NP-uppsatserna. Bara en kort runda i trädgården först...

...bland nyutslagna träd och buskar, småfågelkvitter i häcken, saftigt gräs, nytvättad luft, fuktig jord, några små tovor ogräs mellan tummen och pekfingret, solsken... En titt in i växthuset: en varm, fuktig luft höljer in mitt ansikte och jag är bara sååå såld!

Så efter ytterligare en tvångsmatning flyttar jag en stol till grönsakstorget och börjar ta mig an uppsatserna. Barnen är också ute, så jag blir ständigt avbruten och ergonomerna skulle nog också ha haft en del att säga, men just i eftermiddags hade jag inte kunnat tänka mig en bättre arbetsmiljö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar