onsdag 1 april 2015

Vårpynt

Det fina vårvädret har rest bort, så vi har hängt inomhus en del på sistone. Istället har en hel del påskpyssel tillverkats och lite vårpynt också. Sånt som annars aldrig hade blivit av. Av sånt får man inga glädjekanter under naglarna, men väl färgglada fingrar :)

Sis tillverkade några vårgröna blommor i silkespapper till mig som ser ut som rejält utslagna knoppar (snacka om mäktig tjuvstart!) Sen fick jag gå ut i snålblåsten och det snöblandade regnet och klippa en kvist från päronträdet som jag kunde sätta blommorna i. Då passade jag också på att tömma ytterligare några påsar jord i pallkragarna och så klippte jag ner prydnadsgräset på framsidan. Men inte blev naglarna smutsiga av det heller.

Måtte det bli trädgårdsväder i påsk åtminstone!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar