fredag 10 juli 2015

Semester

Vi är åter från vår semester: Road trip E4 2015!

Härom kvällen fick jag ett sms från en av grannarna som passat vår katt Sixten under bortavaron. Hon har också vattnat i trädgården. Hon skrev att trädgården var "frodig". Och det kunde jag väl tänka mig. Och wow, vad "frodig" den var!

Tomatplantorna är typ 7 gånger så stora och paprikorna börjar ta form. Citronerna är gula och smultronen är stora som små jordgubbar. Jordgubbar har vi förresten också kvar under bärnätet. Och sockerärterna har stora skidor och massor av växter blommar. Morötterna och rödbetorna kan vi redan börja skörda och barnen har ätit jordgubbar, ärter, smultron och röda vinbär så saften runnit som blod ur munnarna på dem!

Men efter en eftermiddag i trädgården är nu gräset klippt (eller borde jag kanske snarare använda det uttryck min norrländska svärmor använder: slå gräset) och en hel del av den oönskade frodigheten har flyttats till komposten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar