måndag 12 maj 2014

Gott bröd

Här i Dalby finns det numera inte många ställen som man kan få lite lunch eller fika på. För någon vecka sedan slog stenugnsbageriet igen sin cafédel. De hade jättegoda lunchsoppor som de serverade med eget bröd till. Perfekt efter föräldragruppen eller barnvagnspromenaden. Och så perfekt för oss mammor som inte orkar laga oss något ordentligt till lunch. Och sen har de slutat med lunchmackor på Kahls eftersom det är till försäljning. Numera får man köpa frallan på kondiset och traska över med den till Kahls för att få en god, god latte. Det är synd och jag hoppas verkligen att det kommer hit ett bra lunchställe snart.

Jag gör vad jag kan för att hålla liv i byhandeln. Inför mammaträffen med mina föräldralediga kollegor köpte jag riktigt tunga bröd på Kungsgårds Stenugnsbageri. Det var verkligen supergott bröd och jag kan varmt rekommendera det för den som har vägarna förbi. Jag köpte ett halvgrovt bröd och ett olivbröd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar