söndag 11 maj 2014

Hate it or eat it!

Kirskål! Jag säger så här: om det blir krig så behöver vi inte svälta. Vi har kirskål så att det räcker till många fler pajer. Och grannarna har också kirskål i sina trädgårdar. Alla utom pensionären som bor mittemot. Nej, jag har inget emot pensionärer. Jag bjuder honom gärna på en bit paj.

Och den här pajen var inte så tokig, faktiskt. Jag är positivt överraskad ändå av kirskålen. Den är mild och lite söt i smaken, mycket mjukare än spenat. I och för sig är kanske mer fetaosten än kirskålen som gör pajen - smakmässigt. På toppen ligger tunna skivor av broccoli (sonens favoritgrönsak och alltså ett försök att få honom att gilla paj). Jag tycker att det blev snyggt också med skivade buketter, lite originellt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar