lördag 30 januari 2016

Loppisfynd

Idag var det äntligen dags för loppis i gula ladan igen. Strax innan 10 gled jag fram i geggar utanför med min lista i mobilen. Miniatyrer, miniatyrer, miniatyrer.... Jag hittade tre lampskärmar varav två ska piffas och en lampskärm som jag behåller som den är. Den passar fint ihop med min loppisfåtölj och golvlampan som kommer från samma loppis. Och så blev det lite glasburkar till köksförvaring. Till dockskåpet hittade jag bara två ljusmanchetter som jag ska använda till blommor i blomlådorna.

Jag har ju länge lovat en bild på fåtöljen som jag hittade för säkert två år sedan. Men det är först nu som jag tycker att den får komma till sin rätt i hörnan tillsammans med lampan. Filten som jag hämtat ur mormors dödsbo har visst hängt med ända sedan generationen före henne. Men vem som har virkat den vet vi inte. Den är lite lappad och lagad och den väger ganska mycket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar