lördag 26 mars 2016

Påskafton utan påskpynt?

Det är inte mycket till påsk hos oss i år. Vi har knappt påskpyntet alls. Det enda som är framme är det pynt som tillkommit i år - från förskolan och lite pärlplattepynt som jag gjorde i söndags när vi var hos mina föräldrar och myste. Och Snäckans servettringar så klart.
Det är ett enda kaos här hemma med renoveringen. Det kvittar hur man gör så är det ändå kaos i alla andra rum också. Jag fattar inte hur det går till. Jag trodde ändå att det skulle vara hyfsad ordning och reda i alla andra rum, men icke.

Nu är snart alla gipsplattor på plats. Det tar sin lilla tid. Dels är det många dörrar och kontakter i hallen, så plattorna måste knäckas till och dessutom håller vi på att flytta på lite belysning och behöver därför göra "inbrott" i väggen för att dra om sladdarna.

Men barnen hittade i alla fall ett påskägg som påskharen lämnade till dem i trädgården. Och sen var barnen och jag på Biltema och köpte grejor till renoveringen och ett par stödhjul till Ms cykel. Lite dinosaurier trillade också ner i kundvagnen. De har fått hjälpa till med att renovera och så har de badat ute. Men egentligen ska jag använda dem till krokar till barnens jackor i hallen. När hallen blir klar...

Glad påsk, vänner!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar