fredag 28 augusti 2015

Fjärilsholken de luxe

Nu har fjärilsholken blivit klar och har varit på plats i örtagården i snart en vecka. Jag är faktiskt rätt nöjd med det sockersötromantiska utseendet. Det är just sånt här prinsessaktigt som jag i vanliga fall inte alls gillar. Det är för sötflickigt, liksom. Det rinner sötaktiga kväljningar över ryggen på mig när jag ser sånt här på småflickor. Men när det gäller fjärilsholkar är jag helt annorlunda. Här gäller det att fjäska, fjäska och fjäska. Och eftersom fjärilar gillar kraftiga färger så får det bli en holk i kraftiga färger.
Hoppas nu bara att fjärilarna gosar in sig där i barken under vintern och trivs kungligt. Men jag undrar bara om det går att se om holken är bebodd i vinter. Är det någon som vet?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar