tisdag 4 augusti 2015

Summ, summ, summ

Nu har jag jobbat två dagar sedan semestern tog slut. Jag var ganska taggad och tyckte att det skulle bli skönt att få lite fasta ramar igen på vardagen. Och igår var det också ganska trevligt att träffa några kollegor i ett annars väldigt tomt skolbygge. Men idag var det någon sorts koma som infann sig. Det var tungt att öppna ögonen i morse och ögonlocken var tunga på bussen till jobbet också. Sen satte jag kaffet i halsen när jag för ovanlighetens skull började arbetsdagen med en kopp. Då vaknade jag. Men efter lunch var det lika segt igen. Så segt att jag till och med nickade till i det tomma, tysta rummet. Så nu, när jag ändå ska beställa lite nya bilder på barnen till arbetsrummet, funderar jag på att också beställa en förstoring av flitiga nektarsugande honungsbin bara för att påminnas om hur flitig jag skulle kunna vara...

Eller så kanske jag bara ska vara lite ödmjuk mot mig själv och acceptera att man kan vara lite extra trött när man just kommit tillbaka från semestern och när stillheten för en gångs skull dånar ur väggarna som annars aldrig är tysta.

Foto: Gustaf Hultquist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar