söndag 2 augusti 2015

Ledighetens sista dag

Ett allra sista jätteryck gjorde vi idag. Det är ju ändå ledighetens sista dag idag. Nu har jag grävt ner trampplattorna i gräsmattan så att gräset kunde klippas idag och jag har skördat de röda vinbären varav hälften just nu står och droppar av genom en näsduk. Jo, jag har en saftmaja för att göra gelé och jag hade tänkt använda den, men se nu har vi ju induktionsspis och den är inte tillräckligt intelligent för majan. Så nu har jag kokat 2 liter bär med 2 dl vatten i 15 minuter. Nästa omgång blir om 20 minuter, för jag har bara en sil och en näsduk för att fixa själva saftfiltreringen. Men mer än så orkar jag nog inte göra ikväll, för imorgon ska jag upp tidigt. Gelékoket blir imorgon kväll.



Ska bara packa matlåda och lägga fram kläder också. I övrigt är allt klart. Benen rakade, mobilen laddad, naglarna klippta, väskan packad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar