tisdag 9 februari 2016

Det där med lådan

"Du kan väl blogga om det där med lådan?" Sure!

Ibland är det tankar som mal i huvudet just när man ska sova eller som man inte vill tänka på för tillfället. Och ju mer man försöker skjuta undan dem desto hårdare biter de sig fast. Mitt trick är det där med lådan.

Jag föreställer mig en stor låda som jag stoppar in allt det jag tänker på, alla de platser och alla de personer som springer omkring i hjärnan och jagar mig. Var och en och varje sak för sig stoppar jag ner. När allt och alla är inne i lådan tejpar jag noga igen den så att inget kan ta sig ut. Slutligen flyttar jag lådan utanför ytterdörren eller till busshållplatsen eller någon annan plats dit jag kommer när jag har tid att tänka dessa tankar.

Det här med lådan brukar funka bra för mig. Förmodligen är det för att jag tänker på allt det som snurrar innan jag lägger ner det. Jag accepterar alltså att jag tänker på allt det där och då är det lättare att släppa taget om tankarna när de sedan är nerpackade med löfte om att få bli uppackade när tiden är inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar