lördag 27 februari 2016

Nagellackspyssel

Det är kul att testa lite nya pysselgrejor. För någon vecka sedan gjorde jag något så ovanligt som att köpa nagellack! Inte för att måla naglarna, alltså, utan för att pyssla så klart. Så tänk nu nagellack plus loppisfyndad blomkruka.

Själva pysslet är idiotsäkert och busenkelt och resultatet kan typ inte misslyckas. Jag plockade fram en uttjänt ugnsform som jag brukar använda till frösådder och hällde vatten i den. Sen droppade jag i lite rosa, ljuslila och mörklila nagellack och vände ner krukan i det hela. Det enda trick man ska komma ihåg är att man ska vara lite rapp så inte nagellacket hinner stelna. Sen får krukan torka.

Det är första gången jag testar det här och jag vill ge några fler tips:
- gör det under köksfläkten eller ute. Jag hade glömt hur starkt nagellack luktar...
- plocka inte upp nagellacksresterna med händerna om du inte har aceton hemma. Mina fingrar är nu lika marmorerade som krukan.
- och glöm inte att använda ett kärl du inte är rädd om för att doppa i. Nagellacksresterna går ju inte bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar