torsdag 4 februari 2016

En hel kasse full

Så här mycket lämna-på-Apoteket-grejor fick jag ihop när jag rensade i badrumsskåpen och medicinskåpet. Jag hade aldrig trott att det skulle bli så här mycket. Om jag skulle sätta tillbaka det skulle det ju fylla en hel hylla, så jag förstår inte hur vi fick plats med allt. Nu är det luftigt och överskådligt. Allt är sorterat i mitt och ditt och barnens samt i kategorier så att man lättare ska kunna hitta och slippa köpa nytt av det man redan har.

Men jag inser att jag nog borde rensa bland mediciberna en gång i halvåret för att rensa bort det som blivit för gammalt. Flera tuber har 2016 i datummärkningen och det är ju i år! Å andra sidan går det ju rätt snabbt att bläddra igenom i medicinhyllan nu.

En annan sak som var rörig i medicinskåpet var alla plåster. Sonen är i plåsteråldern, så vi är högkonsumenter av plåster. Jag samlade till och med på mig plåster ur mormors badrumsskåp när jag rensade i hennes dödsbo i höstas. Nu har jag samlat alla plåster i en korg och lär sig sonen bara var de är någonstans så kanske han kan förse sig själv med plåster. Fast det är klart, en del av den där plåstergrejen i 3-4-årsåldern är nog att man blir blåst på och omplåstrad - inte att man måste fixa det själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar