lördag 13 februari 2016

Grön våg hemma

Granngården har klubbdagar och därmed har jag fått en växthylla till överkomligt pris. Jag vill fylla den med framför allt bladväxter och någon enstaka blommande färgklick. Ännu agerar den även förvaring för sonens legofordon. Hoppas att det inte blir någon hård konkurrens om nedersta hyllan när jag fyller på med gröna blad...


Nu, när växthyllan finns, längtar jag mer än någonsin efter att ha vardagsrummet färdigrenoverat. Bort med strukturtapeten, sladdar och skugglist i over size. In med ny soffa och sjyssta mattor, fåtöljer och vackra lampor! Men först är det hallens tur - ett omfattande renoveringsprojekt som alldeles säkert kommer att mätta mina planer på vardagsrumsrenovering för ett tag framöver. Och till tavlan känns det ju som att strukturtapeten är i nästan helt rätt vintagestil... Ramen hittade jag för övrigt på loppis och bladet är pressat från vår honungsfacelia i höstas.


En fetknopp från körsbär. Hur många dagar i rumstemperatur kommer det att ta, tro?

Att man aldrig kan komma ihåg vad växterna heter...! Det är en sån som viker ihop bladen på kvällen och säger "godnatt". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar