tisdag 23 februari 2016

Simpel och rolig tjuvstart på garderobsrensning

Förra veckan beställde jag en påse från simplet.se som jag nu har fyllt med alla de märkeskläder som jag inte kommer att ta på mig igen. Ikväll lämnade jag och sonen in kassen på Hemköp och nu väntar jag nyfiket på vad jag kan tänkas få betalt för det hela. Eftersom jag vet att jag får betalt är jag så mycket mera motiverad att göra mig av med plaggen. Ska man "bara" skänka till second hand är det så lätt att tycka att det är synd för de dyra kläderna och så hänger de kvar och tar plats till ingen nytta - "jag kanske ändå använder dem någon gång igen...". Men nu kanske de verkligen kommer till användning igen.

Enda haken med Simplet är att de bara vill ha de värdefulla kläderna. Alla modeplagg från typ Lindex får man istället skänka till second hand. Trasiga, slitna eller fläckiga plagg kan man t.ex. lämna in på Kappahls textilinsamling så kommer varenda textilfiber till användning. Med andra ord är det ingenting som behöver belasta soptunnan vid en garderobsrensning.

Egentligen är det först nästnästa vecka som det är garderobsrensning som gäller, men nu har jag iaf tjuvstartat genom att rensa ut till Simplet. Garderoben är ju inte det lättaste att rensa heller, så en liten tjuvstart kan ju funka som en välgörande puff.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar